Jako doświadczony kierowca z pewnością wiesz, że pojawiający się nagle wewnątrz auta lub w jego bezpośredniej bliskości zapach benzyny może zwiastować kłopoty. Z tego artykułu dowiesz się, co może być tego przyczyną.
Od czego zacząć?
Spróbuj ustalić, gdzie zapach paliwa czuć najsilniej – z tyłu czy z przodu? Obejdź auto dookoła i sprawdź, czy dostrzegasz gdzieś wyraźną plamę.
Staraj się nie jeździć z uszkodzonym układem paliwowym i nigdy nie pal papierosów we wnętrzu samochodu, jeżeli podejrzewasz tego rodzaju problem. W ten sposób łatwo doprowadzić do zapłonu!
Uszkodzony korek wlewu paliwa
Jedną z najprostszych przyczyn podejrzanego zapachu może być uszczelka korka wlewu paliwa. Jeżeli zapach benzyny pojawia się głównie z tyłu auta, otwórz klapę wlewu, wykręć korek i obejrzyj go z bliska. Jeśli na uszczelce widoczne są wyraźne wżery lub pęknięcia, oznacza to, że pora wymienić korek, który po latach po prostu się zużył.
Na szczęście taka naprawa jest tania i bez problemu przeprowadzisz ją samodzielnie.
Korozja szyjki wlewu paliwa
Kolejną przyczyną może być rdza, która zniszczyła szyjkę wlewu paliwa lub miejsce łączenia między bakiem a szyjką. W przypadku klasyków to popularny problem, ponieważ kilkadziesiąt lat temu zbiorniki paliwowe wykonywano wyłącznie z metalu, a nie, tak jak dzisiaj, z tworzysz sztucznych.
Co więcej, były one podwieszane w taki sposób, że woda, sól drogowa i inne zanieczyszczenia miały do nich łatwy dostęp. O korozję było więc łatwo.
Uszkodzony odpowietrznik zbiornika paliwa
System odpowietrzania zbiornika nie tylko pozwala zatankować do pełna, ale redukuje też ciśnienie wewnątrz baku, kiedy paliwo zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury.
Prawidłowo funkcjonujący odpowietrznik powinien wyrzucać opary pod samochód w trakcie jazdy. Na skutek awarii lub zatkania może jednak nie działać poprawnie – wtedy związki lotne będą wypuszczane do wnętrza samochodu lub utkną w zbiorniku.
Awaria czujnika poziomu paliwa
W górnej części większości zbiorników benzyny znajduje się czujnik poziomu paliwa. To pływak połączony z rezystorem, który wysyła sygnał do wskaźnika na desce rozdzielczej. Dzięki niemu wiesz, ile paliwa jeszcze zostało w baku.
Czujnik jest uszczelniony gumowym pierścieniem, który z biegiem czasu będzie ulegał degradacji. Zapach paliwa wewnątrz samochodu może pojawić się zwłaszcza w tych modelach samochodów, w których zbiornik paliwowy jest umieszczony pod tylnym siedzeniem. Uszczelkę możesz łatwo wymienić samodzielnie.
Jeżeli potrzebujesz wymienić poszczególne elementy układu paliwowego, zajrzyj tutaj: https://garbus.pl/pl/c/Uklad-paliwowy/3702.
Gdzie kupić części do zabytkowego samochodu?
Części do klasycznych Volkswagenów znajdziesz w sklepie https://garbus.pl/. Wybieraj spośród elementów oryginalnie używanych do produkcji samochodów z ubiegłej epoki. W sklepie Garbus możesz liczyć na błyskawiczną wysyłkę, niskie ceny i szeroki wybór podzespołów.
Kompetentna obsługa doradzi Ci, jakie części sprawdzą się najlepiej w przypadku Twojego samochodu.
Z nami poradzisz sobie z każdą awarią!