Do jakich celów wykorzystywany jest sterownik silnika Cummins

Dobrej jakości silniki wysokoprężne są potrzebne w wielu rodzajach pojazdów. Korzystają z nich między innymi samochody ciężarowe, czy też autobusy. Producentem takich jednostek napędowych jest między innymi firma Cummins. Jaką rolę w tych konstrukcjach pełni sterownik silnika Cummins?

Cummins — co to za firma?

Cummins to duży amerykański koncern. który specjalizuje się w produkcji silników wysokoprężnych. Firma ta istnieje naprawdę długo, gdyż powstała w 1919 roku i do dziś jest jednym z wiodących producentów tego typu jednostek. Zakłady koncernu są rozsiane po całym świecie i dane mówią, że zatrudnia on nawet 20 tysięcy pracowników.

Silniki Cummins — gdzie je spotkamy?

Wysokoprężne silniki Cummins można spotkać w wielu typach pojazdów. Najczęściej są wykorzystywane w samochodach ciężarowych oraz autobusach. Cummins produkuje też jednostki napędowe do maszyn przemysłowych, rolniczych i budowlanych, a także sprzętu kolejowego, morskiego i wojskowego.

W Europie silniki Cummins najczęściej można spotkać w autobusach. Są bowiem wykorzystywane przez wiele europejskich firm zajmujących się produkcją tego typu pojazdów. Z silników produkowanych przez amerykański koncern korzystają na przykład tacy producenci jak Solaris i Autosan.

Za co odpowiada sterownik silnika Cummins?

Sterownik silnika Cummins to jeden z najważniejszych jego komponentów. Można go określić mianem mózgu operacji. To właśnie ten element kontroluje bowiem pracę całej jednostki napędowej. Odpowiada między innymi za dobranie odpowiedniego składu mieszanki paliwowo-powietrznej, która trafia do komory spalania. Zużyty sterownik silnika może spowodować znaczny spadek mocy i wzrost spalania.

Jak zużywają się sterowniki silnika Cummins?

Zarządzające pracą jednostek napędowych sterowniki silnika Cummins zużywają się w podobny sposób, co analogiczne elementy w jednostkach napędowych innych producentów. Negatywnie reagują na trudne warunki, do których zalicza się na przykład duże zakurzenie i zapylenie, wysokie temperatury w komorze silnika, duże wibracje oraz zmienne warunki atmosferyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *